Предмет | Вредновање предузећа |
---|---|
Модул | Менаџмент и организација |
Статус предмета | Обавезан предмет |
Катедра | Катедра за финансијски менаџмент и рачуноводство |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Циљ предмета је да студентима омогући стицање напредних стручних знања која се односе на методе вредновања предузећа присутне на тржиштима различите развијености, власничке структуре и у различитим делатностима.
Након савладаног курикулума предмета студент је оспособљен да на основу стечених напредних стручних знања: Примени стечена знања у пракси, односно предвиди могућа решења и последице након спроведеног вредновања предузећа; Примени конкретну методу у вредновању предузећа, односно вредновања појединих средстава предузећа.
Настава се изводи кроз предавања, вежбе и консултације. Студенти се активно укључују у наставни процес кроз интерактивну дискусију, вежбе, израду домаћих задатака, студије случаја, радионице.
Теоријска настава
Појам, значај и основни приступи, методи и технике вредновања. Вредновање предузећа у појединим делатностима, као и оних која послују у већем броју делатности. Вредновање предузећа која послују у цикличним делатностима. Вредновање предузећа која послују на иностраним тржиштима. Вредновање предузећа која послују на тржиштима у развоју и тзв. „граничним“ тржиштима. Вредновање флексибилности. Вредновање појединих средстава.
Практична настава:Вежбе, други облици наставе, студијски истраживачки рад
Примена приступа и метода вредновања предузећа. Креирање вредности кроз дезинвестирање. Примери вредновања предузећа која послују у већем броју делатности. Примери вредновања предузећа која послују на иностраним и тржиштима. Примери вредновања предузећа која послују на тржиштима у развоју. Примери вредновања предузећа у цикличним делатностима. Примери вредновања растућих, младих и проблематичних предузећа. Вредновање нематеријалних средстава, Вредновање хартија од вредности.
1. Кнежевић, Снежана Финансијско извештавање издање аутора, Београд 2009
2. Schmidlin, N The Art of Company Valuation and Financial Statement Analysis: A Value Investor’s Guide with Real-life Case Studies John Wiley & Sons Ltd 2014
3. Koller, T., Goedhart, M., Wessels, D. Valuation-Measuring and Managing the Value of Companies, 6 ed. McKinsey & Company 2015