Предмет | Тренинг и развој |
---|---|
Модул | Менаџмент и организација |
Статус предмета | Изборни предмет |
Катедра | Катедра за менаџмент људских ресурса |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Развијање напредних академских и стручних знања и вештина потребних за тренинг и развој запослених у организацији са посебним акцентом на анализу тренинг потреба и дизајнирање тренинга. Размевање процеса и примена метода и техника развоја запослених у организацији са циљем привлачења и задржавања талената.
Студенти поседују напредна академска и стручна знања из области образовања. Критички разумеју различите обликео бразовног процеса и процеса учења у организацији и могу их критички анализирати. Способни су да препознају значај активности тренинга и развоја запослених у оквиру Менаџмента људских ресурса. Поседују напредна стручна знања о дизајнирању тренинг процеса и фазама тог процеса тако да могу концептуално да осмисле треининг програм. Студенти су способни да уз интегрисање теоријског знања и искуства да у тимовима уз менторску подршку спроведу анализу потреба за тренингом на конкретном примеру.
Предавања, вежбе, интерактивна настава: радионице, размена идеја и сазнања кроз групну дискусију, учење на примеру кроз студију случаја, менторски и тимски рад на изради пројектонг рада на договорену тему, метод презентације.
Теоријска настава
Друштвени развој и образовање. Стратешки приступ образовању и развоју. Образовни процеси у менаџменту људских ресурса. Појмовно одрђење развоја. Развој каријере запослених. Појмовно одрђење тренинга. Учење и развој људских ресурса. Дефиниција учења. Управљање људским ресурсима и пројектовање тренинга. Управљање људским ресурсима и тренинг менаџмент. Дизајнирање (пројектовање) тренинг програма. Прва фаза у пројектовању тренинга: анализа потреба. Пројектовање програма обуке. Класификација програма по садржају. Тренинг методе. Пројектовање реализације тренинга. Пројектовање вредновања тренинга. Презентација позитивних искустава из праксе.
Практична настава
Вежбе прате наставне јединице предвиђене предавањима, са посебним осрвтом на развој компетенција неопходних за спровођење анализе потреба за тренингом. Појмовно одређење учења. Блумова таксономија. Управљање личним развојем. Појмовно одређење компетенција, праћење и вредновање компетенција. Анализа послова и радних задатака и идентификација компетенција потребних за обављање посла. Технике за анализу потреба за тренингом са радионицом.Тренинг методе. Евалуација тренинг процеса.
1. Милосавлјевић Гордана Тренинг и развој ФОН 2008
2. Raymond Noe Employee Training & Development 7th ed McGraw Hill 2016
3. Blanchard, P.Nick, Thacker, James Effective training: system, strategies and practices – 4th ed. PEARSON Prentice Hall 2010