Предмет | Стандардизација терминологија |
---|---|
Модул | Менаџмент и организација |
Статус предмета | Изборни предмет |
Катедра | Катедра за менаџмент квалитета и стандардизацију |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Ради лакше пословне комункације и сарадње, многе међународне, регионалне или националне организације усклађују терминологију како би се разјаснила одређена питања правног утицаја или када се постојећа стандардизована терминологијасупроставља једна другој. Стога, циљ овог предмета је да помогне студентима да овладају основним концептима, алатима и терминологијом у у резличитим системима менаџмента. Кроз предмет ће бити приказани, дефинисани и објашњени појмови и концепти који се користе у међународним стандардима и документима за различите системе менаџмента као што су квалитет, сигурност информација, друштвена одговорност, животна средина, ризик, енергетска ефикасност итд.
Кроз овај предмет студенти ће овладати терминологијом и концептима који се користе у управљању докумената различитих система менаџмента, што ће побољшати њихове вештине изнање које је неопходно у пословним комуникацијама, преговорима као и обликовању докумената различитих система менаџмента.Студенти ће моћи да на одговарајући начин дефинишу и користе појмове из различитих система менаџмента и покажу разумевање у области менаџмента.
Теоријска настава
Основни појмови и дефинисање појмова; проблеми у вези с неусклађивањемконцепата у терминологији, трансфертерминологије у систем менаџмента; практичне методе менаџмента терминологије; стварање и употреба терминолошких алата (терминолошке базе података, он-лине речник, глосара); Приказ термина и појмова у одређеним стандардима система менаџмента (серија ИСО 9000, серија ИСО 14000, ИСО 50001, ИСО 27001, ИСО 26000 итд.), вишеструказначењаодређенихпојмома, разликеизмеђуодређенихпојмова. Дефинисање појмова основих процеса менаџмента: управљање, планирање, обезбеђивање, побољшавање.
Практична настава
Дефинисање, примена и разлике између појмова ефикасност и ефективност, сигурност и безбедности, квалитет и класа, верфикација и валидација, системски и процесни приступ,обезбеђивање и управљање, менаџмент и обезбеђивање, планирање и побољшавање, контролисање и управљање; савремено поимање појма индустрија; помање појма менаџмент тоталног квалитета, појмови система менаџмента квалитета и осталих системаменаџмента – интегрисани систем менаџмента, метафоре у менаџменту.
1. Филиповић, Ј. и Ђурић, М. Основе квалитета ФОН, Београд 2009
2. Филиповић, Ј., Ђурић, М., Русо, Ј. Систем менаџмента квалитета ФОН 2018
3. Bononno, Robert Terminology for Translators — an Implementation of ISO 12620 2020
4. ИСО 9000:2015 – Систем менаџмента квалитетом – Основе и речник ИСО 2015
5. Wright, Sue Ellen and Gerhard Budin Handbook of Terminology Management Handbook of Terminology Management 2001