Предмет | Софтверско инжењерство |
---|---|
Модул | Информациони системи и технологије |
Статус предмета | Изборни |
Катедра | Катедра за софтверско инжењерство |
Број ЕСПБ бодова | 4 |
Оспособљеност студената да користе савремене принципе и технике софтверскогинжењерства.
Предавања: наставник предаје и програмира на рачунару, студенти прате на рачунару и дискутују детаље програма са наставником. Вежбе: у лабораторији, студенти сами програмирају под руководством асистента.
Теоријска настава
Основни појмови процеса развоја софтвра, моделовања и UML језика, дизајн патерна и рефакторисања. Случајеви коришћења, доменко моделовање и дијаграми класа. Софтверски алати за моделовање.Напредни концепти моделовања структуре. Напредни концепти моделовања понашања. Дизајн патерни – идеја и преглед. Основни дизајн патерни. Патерни за анализу – идеја и преглед. Основни патерни за анализу. Појам и принципи рефакторисања. Основна рефакторисања и алати за рефакторисање. НАпредни концепти дизајн патерна. Напредни концепти патерна за анализу. Вештине комбиновања и коришћења научених концепата. Рекапитулација.
Практична настава: Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Упознавање са развојним окружењем. Софтверски алати за моделовање. Дијаграми случајева коришћења. Дијаграми структуре. Дијаграми понашања. Дизајн патерни. Патерни за анализу.Рефакторисање. Рекапитулација.
Martin Fowler – UML Distilled 3rd Edition, Addison-Wesley, 2004.
Martin Fowler – Analysis Patterns, Addison-Wesley, 1997.
Erich Gamma et. al. – Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Code, Addison-Wesley, 1995.
Martin Fowler – Refactoring: Improving the Design of Existing Object-Oriented Code, Addison-Wesley,1999