Предмет | Пословно преговарање и вештине комуникације |
---|---|
Модул | Менаџмент и организација |
Статус предмета | Изборни предмет |
Катедра | Катедра за маркетинг менаџмент и односе са јавношћу |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Циљ предмета је да омогући студентима стицање практичних знања о техникама за остваривање ефикасног и двосмерног процеса комуницирања у пословном окружењу.
Анализирање елемената комуникационог процеса и овладавање практичним вештинама у процесу комуницирања.
Излагање материје према изворима наведене литературе, анализа практичних примера и студија случајева на предавањима. У току вежби студенти се ангажују у креативним радионицама, припреми пројеката и на припремању презентација одређених тема.
Теоријска настава: Основне карактеристике процеса комуницирања. Врсте комуникације: пословна кореспонденција и пословни разговори. Пословни имиџ. Професионално понашање. Професионални стандарди и професионална одговорност. Етика пословног комуницирања. Вештине и технике комуницирања у кризним ситуацијама. Вербална комуникација. Невербална комуникација. Кључни елементи преговарања. Комуникационе способности у процесу преговарања. Фазе процеса преговарања. Емоционалне баријере у процесу преговарања. Припрема за преговарање. Процес преговарања. Вештине и технике интеркултуралне комуникације. Вештина презентације. Кључни елементи презентације. Припрема презентације. Пословни бонтон.
Практична настава:
Вежбе техника вербалне и невербалне пословне комуникације. Писање пословних писама. Култура пословног одевања. Етичке и професионалне дилеме. Симулација пословног комуницирања у различитим ситуацијама. Студијске посете стручњака из праксе. Симулација и анализа јавног наступа. Радионице и решавања студија случаја праћене интерактивном комуникацијом везаном за преговарања и имплементацију процеса преговарања. Израда и одбрана семинарског рада.
1. Костић-Станковић М., Филиповић В., Властелица Т. Односи с јавношћу ФОН, Београд 2020
2. Костић-Станковић М. Интегрисане пословне комуникације ФОН, Београд 2011
3. Костић-Станковић М. Пословна комуникација Грађевински факултет, Београд 2009