Предмет | Понашање потрошача |
---|---|
Модул | Информациони системи и технологије, Менаџмент и организација |
Статус предмета | Изборни предмет |
Катедра | Катедра за маркетинг менаџмент и односе с јавношћу |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Упознавање студената са вештинама потребним за овладавањем понашања људи као потрошача и импликацијама понашања на стратегије у маркетингу. Упознавање са начинима како критички проценити стратегије, дијагностиковати проблем и донети правилну одлуку
Напредна академска и практична знања у домену перцепције, учења, ставова, личног концепта и личности, животног стила, мотива и одлучивања потрошача,која су неопходна за критичкоразумевање понашања потрошача. Самостално вођење сложених пројеката у области истраживања понашања потрошача. Примена резултата анализе понашања потрошача на решавање сложенихпроблема приликом креирања маркетинг стратегија. Анлизирање и вредновање одлука у маркетингу на сфективан и ефикасан начин.
Предавања, интерактивна дискусија, студија случаја, учествовање у креативним радионицама и презентација резултата, израда пројектног рада, консултације током израде пројектног рада.
Теоријска настава
Разумевање понашања потрошача. Утицаји на понашање потрошача. Понашање потрошача као научна дисциплина. Приступи истраживању понашања потрошача. Мотивација потрошача.Детерминанте мотивације. Вредности потрошача. Процес перцепције потрошача. Чула. Изложеност. Пажња. Разумевање. Учење и меморија. Ставови потрошача. Ставови базирани на високим и ниским напорима. Промене ставова потрошача. Личност потрошача. Лични концепт. Улога пола. Животни стил.Процес одлучивања потрошача. Препознавање потребе. Прикупљање информација. Одлука о куповини. Куповина. Посткуповно понашање. Задовољство потрошача. Доношење одлука при различитим нивоима ангажовања. Друштвени утицаји на потрошача. Референтне групе. Типови референтних група. Лидери мишљења.Годиште, приходи, друштвена класа и утицај на понашање потрошача. Етничке, расне и религиозне групе. Утицај културе на потрошача. Глобална потрошачка култура.
Практична настава
Решавање и анализа студије случаја. Креативне радионице и презентација резултата. Имплементација концепта усмерености на потрошача. Импликације понашања потрошача на сегментација, избор циљног тржишта и позиционирање. Анализа доношења одлука потрошача у различитим условима укључености. Понашање потрошача у дигиталном окружењу.Истраживање потрошача. Циљеви и предмет истраживања потрошача. Инструмент истраживања потрошача. План истраживања потрошача. Прикупљање информација. Обрада података и анализа резултата. Израда извештаја истраживања потрошача. Израда семинарског рада.
1. Maričić B. Ponašanje potrošača CID, Ekonomski fakultet 2011
2. Hoyer W., MacInnis D., Pieters R. Consumer Behavior, 7th ed Cengage Learning, Boston 2018
3. Barden P. Decoded: The Science Behind Why We Buy John Wiley et Sons, Ltd 2013
4. Lindstrom M. Buy Ology: Truth and Lies about why We Buy Random House, Inc 2010