Предмет | Планирање квалитета |
---|---|
Модул | Менаџмент и организација |
Статус предмета | Обавезан предмет |
Катедра | Катедра за менаџмент квалитета и стандардизацију |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Стицање знања на нивоу разумевања и примене из области планирања квалитета; овладавање практичном применом метода, техника и приступа за планирање квалитета и развој вештина писане комуникације специфичне за менаџмент квалитета.
Активан полазник је способан да примени изучаване концепте, методе, технике и приступе у савременој пракси и влада вештинама писане комуникације које су специфичне за менаџмент квалитета
На предавањима и вежбама се користе активне методе учења засноване на реалним проблемима из праксе и студијама случаја које су посебно развијене за овај предмет. Предавања и вежбе се одвијају уз активно учешће студената кроз дискусије на часу, интерактивне радионице, рад на решавањима студија случајева у тимовима и самостално истраживање.
Теоријска настава
П1. Појам планирања квалитета. Проблем квалитета. Појам стратешког и операционог планирања квалитета. Политике, стратегије и циљеви квалитета. Forced-Choice Model. П2. Анализа за потребе планирања квалитета. Системски и контингентни приступ као основа за планирање квалитета. Мапирање процеса (мапе релација, интерфункционалне мапе процеса). П3. Планови квалитета. Анализа ИСО 10005 П4. Разумевање и изградња ланаца квалитета. PCN дијаграм. Квалитет пројекта и квалитет усаглашеност са пројектом. П5. Вредности и култура квалитета. Квалитет и етика П6. Технике планирања квалитета. Концепт Quality Planninig Spreadsheet (QPS). Улога FMECA у концепту QPS. П7. Идентификација захтева корисника за квалитет. Техника критичних инцидената. П8. Идентификација захтева корисника за квалитет. Техника тајног купца. П9. Примена анализе садржаја у техникама за идентификацију захтева за квалитет. П10, П11 и П12. Управљање документима у систему менаџмента квалитетом. Упутства за форматирање и означавање документа. Процедура за управљање документима. П13. Упутства за коришћење производа и услуга. Појам гаранције квалитета. Изјаве произвођача о усаглашености. Повлачење производа са тржишта. П14 и П15. Пројектовање система за превенцију и поступање са приговорима према стандардима ИСО 10001, ИСО 10002 и ИСО 10003.
Практична настава
В1. Припрема за израду пројектних задатака. В2. Мапирање корисничко-испоручилачких односа: примена технике Мапа релација. В3. Мапирање процеса: примена технике Дијаграм тока процеса. В4. Мапирање процеса: примена технике Међуфункционална мапа процеса. В5 и В6 Прикупљање података о задовољству корисника за потребе планирања квалитета: SERVQUAL модел; Кано упитник. В7. Припрема за креирање Упитника о задовољству корисника: одређивање врсте узорковања; Утврђивање потребног броја испитаника; Тестирање упитника. В8. Софтверска обрада резултата истраживања. В9 и В10. Примена концепта Quality Planning Spreadsheets: Табела корисника; Табела потреба корисника. В11. Примена концепта Quality Planning Spreadsheets: Табела карактеристика квалитета производа. В12. Примена концепта Quality Planning Spreadsheets: Табела особина процеса; Табела особина процеса управљања. В13. Примена QFD методе. В14, В15. Презентовање пројектних задатака.
1. Мијатовић И. Планирање квалитета – ауторизована скрипта 2019
2. Мијатовић И. Наставни материјали из Планирања квалитета у електронском облику (текстови, студије случаја, интерактивне радионице, домаћи задаци и форуми) 2019
3. Foster TS Managing Quality – Integrating Supply Chain, Six edition Pearson 2017
4. Gryna F., Chua R., Defeo J. Juran’s Quality Planning and Analysis for Enterprise Quality McGraw-Hill Series 2005
5. Standardi: ISO 9000, ISO 9001, ISO 10013, ISO 10001, ISO 10002, ISO 10003, ISO 10004, ISO 10005, SRPS ISO/IEC Guide 37, IEC 82079-1 ISO 2020