Предмет | Педагогија са дидактиком |
---|---|
Модул | Информациони системи и технологије |
Статус предмета | Изборни |
Катедра | |
Број ЕСПБ бодова | 4 |
Омогућавање полазницима да значајно побољшају разумевање педагошких процеса и упознавање са
савременим дидактичким захтевима. Ово се односи на све наставнике који на студијама нису имали
педагошке предмете. Стога се међу циљеве убрајају: 1) разумевање васпитања и образовања као друштвених
процеса, 2) обучавање полазнике како да препознају развојне фазе код ученика и да их у складу са тим
примене у циљу побољшања резултата у настави, 3) упознавање са основним принципима планирања
наставног рада и успешном организациојом часа, 4) оспособљабање полазнике за самосталну примену
савремених метода и средстава у реализацији наставе.
Знања стечена током слушања наставе и активног учешћа у њеном извођењу полазници ће моћи да примене
у непосредном наставничком раду. У том смислу значајно ће унапредити своје стручне вештине у раду са
полазницима основне и средње школе.
- Припрема и непосредна реализација методских јединица
- Метода предавања, разговора, метода студије случаја, методе симулације.
Теоријска настава
Васпитање и образовање као основни педагошки процеси. Фактори развоја личности. Процес сазнавања и
процес учења. Развијање умења и навика. Мотивисање ученика, облици сарадње и подршке. Подстицање
тимског рада. Комуникација уз помоћ рачунара. Развој креативности. Методи наставног рада. Облици
наставног рада. Средсства у настави. Специфичности наставе уз помоћ и преко рачунара. Планирање
наставно рада. Организација наставе. Организација и вођење наставног часа. Врсте и структура наставног
часа. Излагање, утврђивање и вежбање. Домаћи задаци. Проверавање и оцењивање. Однос ученика и
наставника. Савремена педагошка документација.
Практична настава
Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад
Вежбе прате наставне јединице предвиђене предавањима
Ђорђевић,Ј., Трнавац, М., Педагогија, Београд, Научна књига, 2005.