Предмет | Основе квалитета |
---|---|
Модул | Информациони системи и технологије, Менаџмент и организација |
Статус предмета | ИСТ - Изборни предмет, МиО - Обавезан предмет |
Катедра | Катедра за менаџмент квалитета и стандардизацију |
Број ЕСПБ бодова | ИСТ - 5, МиО - 6 |
Да студенти овладају основним концептима и терминологијом квалитета, ради стварања базе за надградњу кроз будуће предмете.
Способност студената да: а) разумеју основне појмове из области менаџмента квалитета и стандардизованих система менаџмента б) разумеју контекст данашње и будуће примене – могућности и ограничења у примени основних концепата. в) владају терминологијом из области менаџмента квалитета и стандардизованих система менаџмента.
Предавања, вежбе, анализа студија случаја, анализа примене модела и стандарда
Теоријска настава
Интересне и заинтересоване стране; Основни концепти у менаџменту квалитета; Стратешко сагледавање менаџмента квалитета; Преглед историјата квалитета; Главни филозофски правци у менаџменту квалитета; “Географија” менаџмента квалитета – приступи у Јапану, САД и Великој Британији; Унапређивање квалитета процеса (инкрементална побољшања, скоковита побољшања); Функција квалитета и њен однос са другим функцијама у организацији; Оцена усаглашености и трошкови квалитета; Принципи менаџмента тоталног квалитета (TQM); Квалитет као основа стандардизације пословања; Интегрисани систем менаџмента
Практична настава
Презентација циљева и начина рада на вежбама. Презентација циљева, начина рада и очекиваних резултата од пројектног задатка Радионица 1: Интересне и заинтересоване стране; Радионица 2: Кано модел; Радионица 3: Демингови концепти; Радионица 4: Трилогија квалитета; Радионица 5: Основни концепти система менаџмента квалитета; Радионица 6: Димензије квалитета; Радионица 7: Трошкови квалитета; Радионица 8: Процесни приступ; Радионица 9: Однос квалитета и осталих функција у организацији; Радионица 10: Студија случаја; Радионица 11: Презентација пројектних радова.
1. Филиповић, Ј. и Ђурић, М. Основе квалитета ФОН, Београд 2009
2. L.D. Goetsch, L., D., & S.B. Davis. Quality Management for Organizational Excellence (7th. ed.) New,Jersay: Pearson 2016