Предмет | Односи с медијима |
---|---|
Модул | Менаџмент и организација |
Статус предмета | Изборни |
Катедра | Катедра за маркетинг менаџмент и односе са јавношћу |
Број ЕСПБ бодова | 4 |
Упознати студенте са концептом, стратегијама и тактикама односа са медијима. Обучити студенте за
планирање и организовање активности односа са медијима, као и за осмишљавање и употребу основих
техника и средстава медијске кампање.
Унапређена теоријска и практична знања, способности и вештине студената за успостављање и одржавање
односа са медијима и стварање позитивног публицитета организације.
Предавања, Студије случаја, Симулације пословних ситуација, Самостално
истраживање студената и рад на пројектном задатку
Теоријска настава
Врсте и карактеристике медија. Нови медији у функцији пословне комуникације. Функција односа с
медијима. Место и улога односа с медијима у оквиру корпоративне комуникације. Организациона решења
пословне функције односа с медијима. Специјализација унутар функције односа с медијима. Основне
технике и средства за успостављање односа с медијима. Планирање и израда основних средстава за
комуникацију са медијима. Планирање медијске кампање. Дефинисање циља медијске кампање. Избор
медија. Избор и облашћење портпарола. Формулисање кључне поруке. Стратегије односа с медијима.
Реактивне и проактивне стратегије. Стратегије односа с медијима у кризним ситуацијама. Саопштење за
јавност. Конференција за новинаре. Медијски догађаји. Наступи у медијима. Интервјуи и технике
одговарања на новинарска питања. Врсте, садржај и форма информација које се пласирају путем медија.
Нове медијске форме. Етички стандарди у односима с медијима. Модели евалуације односа с медијима.
Процес мерења и евалуације. Пресс цлиппинг и мониторинг. Анализа медијског садржаја.
Практична настава
Анализа потенцијала мас-медија за реализацију пословне комуникације. Специфичности телевизије, радија,
штампе и Интернета. Анализа националне и глобалне медијске сцене. Израда организационог решења
пословне функције односа с медијима. Планирање конкретне медијске кампање. Симулација конференције
за новинаре. Вежбе писања саопштења за јавност. Вежбе јавног наступа. Симулације интервјуа за штампане
и електронске медије. Вежбе пласирања информација у медијима. Анализа нових медијских форми.
Филиповић В, Костић-Станковић М,“Односи с јавношћу“, Београд 2011.
Властелица Т., Медијска кампања – публицитет и оглашавање, Задужбина Андрејевић, Београд, 2007.
Додатна литература према потреби, а у складу са договором са предметним наставницима и сарадницима.