Предмет | Односи с јавношћу |
---|---|
Модул | Менаџмент и организација |
Статус предмета | Обавезни |
Катедра | Катедра за маркетинг менаџмент и односе са јавношћу |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Упознати студенте са концептом, активностима и циљевима односа с јавношћу. Обучити
студенте за планирање и организовање односа с јавношћу
Стицање знања и вештина из области односа с јавношћу. Савладавање метода и техника
које се користе у односима с јавношћу и њихова примена у креирању идентитета, имиџа и репутације
институције.
Предавања, метод разговора, демонстративни метод, студија случајева, учење
кроз заједнички рад на решавању практичних проблема, самостално истраживањe студената и решавање
проблема на основу добијених задатака, самосталан рад студената кроз учење и израду семинарских радова.
Теоријска настава: Основне карактеристике односа с јавношћу. Дефинисање и
значење концепта односа с јавношћу; Односи с јавношћу као процес; Циљеви и задаци односа с јавношћу;
Место односа с јавношћу у организацији. Етика односа с јавношћу. Односи с јавношћу и међународно
окружење; Активности односа с јавношћу. Изградња институционалног идентитета, имиџа и репутације.
Односи с медијима. Организација специјалних догађаја. Спонзорство. Лобирање. Односи с јавношћу у
кризним ситуацијама; Планирање и организовање односа с јавношћу. Процес планирања односа с
јавношћу. Планирање кампање односа с јавношћу. Организовање функције односа с јавношћу; Вербална и
невербална комуникација. Професионално понашање.
Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад: Анализа примера из
праксе организовања односа с јавношћу. Дефинисање процеса односа с јавношћу на примеру конкретне
организације из окружења. Анализа примера етичке и неетичке праксе односа с јавношћу. Решавање
проблема односа с јавношћу у међународном окружењу. Практични задаци изградње институционалног
идентитета, имиџа и репутације. Студије случаја организовања конференције за новинаре и других
медијских догађаја. Писање саопштења за јавност. Вежбе јавног наступа. Радионице планирања односа с
јавношћу. Израда буџета програма односа с јавношћу. Модели мерења и евалуације односа с јавношћу.
Симулације и анализа организовања различитих активности односа с јавношћу.
Основна:
- Филиповић В, Костић-Станковић М,“Односи с јавношћу“, Београд 2011.
Допунска:
Материјали са предавања и вежби.
Додатна литература према потреби, а у складу са договором са предметним наставницима и асистентима