Предмет | Мултимедијална продукција |
---|---|
Модул | Информациони системи и технологије |
Статус предмета | Изборни предмет |
Катедра | Катедра за информационе технологије |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Стећи знање и вештине потребне за рад у тиму за мултимедијалну продукцију. Разумевање улога продуцента, режисера и сценаристе као руководиоца у тиму.
Студенти ће добити потребна знања у домену мултимедијалне продукције.
Предавања, вежбе, практичан рад, консултације.
Теоријска настава
П-01: Индустрија мултимедија. Тржиште. Технологије. П-02: Мултимедијални студио. Уређаји. Интеграција. Коришћење. П-03: Интерактивнидизајн. Основне улоге. Продуцент. Режисер. Сценариста. П-04: Компоненте мултимедијалног система. Дизајн мултимедијалних система за обуку и учење. Дизајн игара. П-05: Основи продукције. Упутства. Карактеристике. Жанрови. П-06: Интерактивни процес пројектовања. Дизајнерски тим. Писање концепта. П-07: Анализа компетитивности. Топ-левел дизајн. Кост/Бенефит анализа. П-08: Функционална спецификација. П-09: Преглед процеса развоја. Клијенти. Фазе развоја. П-10: Фаза истраживања. Квалификација клијента и реализатора. Кључне тачке посла. Одређивање предмета рада. Метрике. Прелиминарни план реализације и буџет. Предлози и понуда. Уговор. П-11: Фаза дизајна. Излази фазе дизајна. Графика. (Приказна површина. Иконе. Фонт. Улоге. Кастинг. Сценарио. Палете.) П-12 Звук. (Кастинг. Музика. Звучни ефекти.) Техничка питања. (Алати. Технички параметри. Софтвер и базе података.) Улога продуцента. Улога режисера. Улога сценаристе. П-13: Прототип. Сврха прототипа. Планирање и реализација протитипа. Тестирање прототипа. Употреба резултата тестирања. П-14: Продукција. Излази фазе продукције. Одобравање продукцијског материјала. Задаци у фази продукције. Улоге продуцента и режисера у фази развоја. П-15: Алфа и бета дискови. Голд мастер. Дизајн паковања. Архивирање.
Практична настава
В-01: Увод у мултимедијалну продукцију (Упознавање са уређајима и алатима) В-02: Формирање пројектних тимова и дефинисање пројектннх задатака В-03: Радионица: Игра улога и подела тима на основне улоге В-04: Радионица: Генерисање идеје за пројекат продукције и дефинисање основних компоненти система – циљна група, садржај, интерактивне карактеристике, структура, контроле, изглед апликације В-05: Кориснички интерфејси. Генерације корисничких интерфејса. Пројектовање корисничког интерфејса. Примери корисничких интерфејса интерактивних апликација. В-06: Радионица: Писање концепта и конкурентска анализа (израда компетитивне матрице) В-07: Радионица: Топ-левел дизајн и кост-бенефит анализа В08: Радионица: Израда функционалне спецификације В-09: Истраживање. Истраживање потреба корисника пројекта продукције. Планирање истраживачког састанка. Извештај анализе. Прелиминарни план развоја. Прелиминарни буџет. В-10: Дизајн. Дизајн позадине и екранских приказа. Дизајн икона. Дизајн и развој карактера. Сценарио. В-11: Звучна подлога. Снимање карактера и позадинског говора. Избор музике. Избор звучних ефеката. Израда финалног плана и финалног буџета. В-12: Израда прототипа. Графика. Видео. Звук. В-13: Продукција. В-14: Тестирање. В-15: Одбрана пројектних задатака.
1. Starčević, D., Štavljanin, V. Multimediji FON, Beograd 2013
2. Elin, Larry Designing and Developing Multimedia – A Practical Guide for the Producer, Director, and Writer Allyn & Bacon, MA, USA 2001