Предмет | Менаџмент квалитета у информационим системима и технологијама |
---|---|
Модул | Менаџмент и организација |
Статус предмета | Изборни предмет |
Катедра | Катедра за менаџмент квалитета и стандардизацију |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Да студенти овладају концептима који се користе у менаџменту квалитета у ИСиТ, схвате његова места и улогу у систему менаџмента ИТ организација, као и да изуче његову структуру. Увежбавање примене различитих модела и стандарда за систем менаџмента квалитета у ИСиТ (на првом месту, оних из серије ISO 9000) саставни је део овога циља.
Способност студената да: а) схвате захтеве за систем менаџмента квалитета и његово место у интегрисаном систему менаџмента, б) пројектују решења за задовољење захтева за систем менаџмента квалитета у ИТ организацијама, г) израде основна документа неопходна за успостављање система менаџмента квалитета у ИТ сектору.
Теоријска настава
Основе теорије система менаџмента – основни концепти и стратешко сагледавање менаџмента квалитета; Разумевање ИТ организације и њеног контекста. Разумевање потреба и очекивања интересних и заинтересованих страна; Утврђивање предмета и подручја примене система менаџмента квалитета, питања и захтеве који могу утицати на планирање система менаџмента квалитета и могу се користити као улазни елемент за развој система квалитета; Лидерство у систему менаџмента квалитета (Лидерство и опредељеност, Политика квалитета, Улоге, одговорности и овлашћења у ИТ организацији); Планирање у систему менаџмента квалитета (Мере којима се поступа са ризицима и могућностима, Општи циљеви квалитета и планирање њиховог достизања, Планирање промена); Подршка у систему менаџмента квалитета (Ресурси, оспособљеност, свест и комуникација); Реализација оперативних активности у систему менаџмента квалитета (Оперативно планирање и управљање, Утврђивање потреба тржишта и интеракција са корисницима, Процес оперативног планирања, Управљање екстерног снабдевањем ИТ робом и услугама, Развој ИТ производа и услуга, Производња и пружање ИТ услуга, Пуштање ИТ производа и услуга, Третирање неусаглашених ИТ производа и услуга); Вредновање перформанси/учинка у систему менаџмента квалитета (Праћење, мерење, анализа и оцењивање, Интерна провера и Преиспитивање од стране руководства); Побољшавања у систему менаџмента квалитета (Решавање неусаглашености и корективне мере, Стално побољшавање); Интеграција размишљања заснованог на ризику у системе менаџмента квалитета; Развој и анализа документације система менаџмента квалитета у ИСиТ.
Практична настава
Вежбе 1: Уводна презентација – Концепти система менаџмента квалитета и сумарни приказ тачака стандарда ISO 9001; Вежбе 2, Радионица 1: Контектст организације у ИТ сектору; Вежбе 3, Радионица 2: Лидерство, Вежбе 4, Радионица 3: Политика квалитета, Вежбе 5, Радионица 4: Усресређеност на корисника у ИТ сектору; Вежбе 5, Радионица 4; Оранизационие улоге, одговорности и овашћења у ИТ сектору; Вежбе 6, Радионица 5: Планирање; Вежбе 7, Радионица 6 Подршка; Вежбе 8, Радионица 7: Релаизација оперативних активности у ИТ сектору 1; Вежбе 8: Радионица 8: Релаизација оперативних активности у ИТ сектору 2: Вежбе 9, Радионица 9: Вредновање перформанси, Вежбе 10, Радионица 10: Задовољство корисника; Вежбе 11, Радионица 11: Побољшавање
1. Филиповић, Ј., Ђурић, М., Русо, Ј. Систем менаџмента квалитета ФОН 2018
2. Стандард ISO 9001:2015 Системи менаџмента квалитета – Захтеви Институт за стандардизацију Србије 2015
3. L.D. Goetsch, L., D., & S.B. Davis Quality Management for Organizational Excellence (7th. ed.) New Jersey: Pearson 2016
4. J. Filipović, B. Jovanović Kvalitet i informacione tehnologije – priručnik za vežbe, skripta 2019
5. Laudon, K. C., & Laudon, J. P. Management information systems. Seventh edition Prentice Hall PTR 2002