Предмет | Менаџмент квалитета 2 |
---|---|
Модул | Менаџмент и организација |
Статус предмета | Изборни предмет |
Катедра | Катедра за менаџмент квалитета и стандардизацију |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Циљ предмета је да студенти стекну знања на нивоу разумевања и примене савремених концепата менаџмента квалитета који се заснивају на теорији комплексности.
Активан полазник разуме и способан је да примени изучаване концепте у савременим организацијама. У стању је да на адекватан начин изабере метод, прикупи податке, анализира, изведе закључке и презентује резултате истраживања.
Предавања уз активно учешће студената, интерактивне радионице, студије случајева, решавање проблема из праксе, самостално истраживање, тимски рад, презентација решења.
Теоријска настава
Основе теорије комлексности. Примена теорије комплексности у савременим организацијама. Проблем квалитета у савременим организацијама (мале организације, мала и средња предузећа, велика предузећа, корпорације). Примена теорије комплексности у менаџменту квалитета. Модели организација засновани на теорији комплексности. Методе у истраживањима у области менаџмента квалитета. Појам квалитативних истраживања. Технике у квалитативним истраживањима.
Практична настава
Разумевање структуре система менаџмента квалитета организације као комплексног система; Проблем примене процесног приступа у савременим организацијама са аспекта менаџмента квалитета кроз призму тероије комплексности; Квалитет у малим и средњим организацијама вс. квалитет у великим корпорацијама.
1. Stacey R. D. Strategic Management and Organisational Dynamics: The challenge of complexity to ways of thinking about organisations London: Pitmann Publishing 2003
2. Pflaeging N. Orginize for Complexity – How to get life into work to build the high-performance organization BetaCodex Publishing, New York 2014
3. Holland J. H. Emergence: From Chaos To Order (Helix Books) Basic Books 1999
4. Bryman A., and Bell E. Business Research Methods Oxford University Press 2011
5. Klenke K. Qualitative Research in the Study of Leadership Emerald Group Publishing Limited 2016
6. Хорват А. Наставни материјали из Менаџмента квалитета 2 у електронском облику (текстови, студије случаја, интерактивне радионице) 2020