Предмет | Интерперсоналне вештине у организацији |
---|---|
Модул | Информациони системи и технологије, Менаџмент и организација |
Статус предмета | Изборни предмет |
Катедра | Катедра за менаџмент људских ресурса |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Развијање интерперсоналних вештина појединца потребних за рад у савременом радном окружењу применом техника потребних за разумевање себе, разумевање других, разумевање рада у тиму и преузимање лидерске улоге.
Студенти разумеју концепт самосвести и умеју да примене алате за ауторефлексију. Способни су да анализирају и критички процењују понашање, ставове, вредности и потребе других. Кроз тимски рад демонстрирају вештине комуникације, конструктивно учествовање у раду тима и технике за решавање проблема у групним процесима. Способни су да дефинишу сопствени лидерски стил, вреднују лидерске вештине и процене значај стечених личних компетенција за управљање интерперсоналним односима у пословном окружењу.
Предавања, интерактивна настава: радионичарски поступак, групна дискусија, студија случаја, играње улога, симулације, менторски и тимски рад.
Теоријска настава
Развијање самосвести: Разумевање понашања, ставова, вредности и потреба. Коришћење алата за саморефлексију. Планирање и постављање циљева. Разумевање понашања других: Развој вештина комуникације (активно слушање, формулација поруке, конструктивна повратна информација, разумевање контекста комуникације, контрола емоција). Индивидуалне разлике у комуницирању. Стилови комуницирања. Разумевање невербалне комуникације и несвесних порука. Вештине комуникације у дигиталном окружењу. Развој вештина прихватања различитости. Грешке у опажању других људи. Развијање вештина потребних за рад са другима: Индивидуалне разлике и прилагођавање улози у тиму. Фасилитација и инхибиција групних процеса и групна динамика. Групно решавање проблема. Групно одлучивање. Решавање конфликата. Развијање лидерских вештина: Мотивисање запослених. Стилови лидерства. Менторисање и коучинг. Вођење састанака. Оснаживање појединаца кроз делегирање. Вођење виртуелних тимова.
Практична настава
Развијање самосвести: Примена алата за ауторефлексију. Вежбе самопроцене (Џохаријев прозор, когнитивни стил, емоционалне реакције, особине личности). Вежбе за постављање циљева. Разумевање понашања других: Препознавање личног стила комуникације. Тренинг активног слушања, асертивности и конструктивне повратне информације. Развијање вештина потребних за рад са другима: Вежбе групног решавања проблема и групног одлучивања. Развијање вештина решавања конфликта методом играња улога. Развијање лидерских вештина: Увежбавање техника мотивисања. Идентификација стила руковођења. Симулација пословног састанка.
1. Janasz, D. Interpersonal skills in organisation Tata McGraw-Hill Education 2006
2. Robbins, S., & Hunsaker, P. L. Training in interpersonal skills: Tips for managing people at work Pearson Higher Ed 2011
3. Бојановић, Р. Психологија међуљудских односа ДПС, Београд 2009
4. Вујић, Д Компетенције за рад и руковођење ДПС, Београд 2015
5. Дуцк, С. Односи међу људима Наклада, Слап. Загреб 2014