Предмет | Интеракција човек-рачунар |
---|---|
Модул | Информациони системи и технологије |
Статус предмета | Обавезан предмет |
Катедра | Катедра за информационе технологије |
Број ЕСПБ бодова | 6 |
Разумевање интеракције човек-рачунар из перспективе корисника и разумевање корисничког искуства са посебним освртом на когнитивне особености (и ограничења) корисника. Оспособљавање полазника да дефинишу корисничке захтеве у домену интеракције корисника и система, изврше анализу, пројектују, имплементирају и евалуирају елементе корисничког интерфејса.
Студент ће бити оспособљен да разуме карактеристике корисника, систематски и објективно процењује перформансе система с обзиром на корисничко искуство, и креира системе у којима постоји склад између карактеристика система и когнитивних захтева (ограничења) корисника.
Предавања, вежбе, практичан рад, консултације
Предавања се изводе по моделу екс катедра, наставник користи обавезно припремљену презентацију коју путем пројектора приказује у учионици. Наставник по потреби користи таблу и маркер за поједине наставне јединице. Вежбе се изводе у обичној учионици, при чему наставник путем пројектора приказује припремљене презентације као и конкретне алате. Наставник користи таблу и маркер за поједине задатке. Наставник инструира студенте да подесе потребне алате на сопственим рачунарима и по моделу мешовитог приступа учењу студенти раде на сопственим рачунарима у учионици и код куће. Практичан рад се одвија по моделу дефинисања пројектног задатка, формирања пројектних тимова и потом њихове израде од стране студената, кроз редовне консултације.
Теоријска настава
П-01: Увод у област интеракције човека и рачунара. П-02: Човек и његова улога у процесу интеракције. П-03: Рачунар и његове компоненте. П-04: Модели интеракције. П-05: Модели корисника у процесу пројектовања. П-06: Моделирање корисничких захтева. П-07: Физички модели и модели уређаја. П-08: Анализа задатака. Дигитална нотација и пројектовање. П-09: Модели система. Подршка имплементацији. П-10: Технике евалуације. П-11: Подручја примене. Групвер. ЦСЦW. П-12: Мултимодална комуникација. Говор. Природни кориснички интерфејси. П-13: Препознавање рукописа. Рачунарска визија. П-14: Свеобухватно рачунарство. Виртуелна реалност. Хипертекст. П-15: Мултимедији. WWW. Анимација. Дигитални видео. Учење подржано рачунаром.
Практична настава
В-01: Примери интеракције човека и рачунара. В-02: Уређаји за интеракцију човека са рачунаром. В-03: Принципи корисничког интерфејса. Примери WIMP парадигме. В-04: Методологија пројектовања корисничког интерфејса. В-05: Примери и задаци. В06: Архитектуре конгнитивних система. В-07: Пројекатовање хелп система. В-08: Примери декомпозиције (HTA). В-09: Примери анализе засноване на знању (TAKD). В-10: Примери анализе засновани на entity-relationship моделу (АТОМ). В-11: Примери пројектовања дијалога. В-12: Примери мултимодалне комуникације. В-13: Примери природних корисничких интерфејса. В-14: Примери виртуелне реалности. В-15: Примери пројектовања WWW апликације са фокусом на корисничком интерфејсу.
- Dix, Finlay, Abowd, Beale Human-Computer Interaction, Third Edition Prentice Hall 2004
- Jakob Nielsen Usability Engineering Morgan Kaufmann 1993
- Shneiderman, Plaisant Designing the User Interface Addison Welsey 2010