Предмет | Француски језик у менаџменту 2 |
---|---|
Модул | Менаџмент и организација |
Статус предмета | Изборни предмет |
Катедра | Катедра за менаџмент људских ресурса |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Даље овладавање основама француског пословног језика; развијање језичких вештина и комуникативне компетенције на француском језику у разним ситуацијама интерактивне комуникације, на које ће студент наилазити у оквиру својих будућих професионалних активности, пре свега у свету предузећа (како у својој земљи тако и у иностранству); упознавање са француском пословном етиком, усвајање лексике менаџмента, односно развијање могућности коришћења литературе из научних области струке; припрема за DFA 1 (Diplôme de Français des affaires, 2. степен) Француске трговинске коморе. Тежи се интегралном методу наставе језика и културе, односно цивилизације.
Студенти су стекли вештине из француског пословног језика кроз упознавање са светом предузећа и предузетништва. Развили су знање француског пословног језика и стручне терминологије у области менаџмента и организације, унапредили су знање граматике француског језика. Могу да читају озбиљније стручне текстове на француском језику. Способни су да воде разговор и размењују мејлове са франкофоним пословним партнерима.
У настави је нарочито заступљен интерактивни и комуникативни приступ, уз коришћење аудио/видео/веб материјала. Студенти се подстичу на учешће у групним дискусијама и разноврсним вежбама од којих се у некима тестирају њихове менаџерске способности. Учествују у симулирању реалних ситуација у предузећу и решавању мањих студија случаја. Вежбање писане комуникације врши се кроз састављање пословних имејлова, презентација и слично.
Теоријска настава
P-01: Marketing: analyser le marché de l’entreprise. P-02: Définition du produit, prix, marque, conditionnement. P-03: Méthodes et formes de distribution, de vente. P-04: Moyens de communication; message publicitaire radiophonique. P-05: Rôle du vendeur, techniques de vente. P-06: Correspondance professionnelle: prise de contact, partenaires de l’entreprise. P-07: Commande en ligne. P08: Service clientele: réclamations. P-09: Reglement de facture, paiement. P-10: Mécanisemes d’assurance; sinistre. P-11: Résultats et tendances: secteur d’activité. P-12: Présenter et analyser les résultats de l’entreprise; établir un bilan. P-13: Bilan d’entreprise; rôle de la comptabilité. P-14: Comptes de la nation: données chiffrées d’une ville, d’un pays. P-15: Commerce extérieur; libre échange et protectionisme
Практична настава:вежбе
V-01: Place des pronoms compléments; impératif; réaliser un questionnaire d’enquete. V-02: Comparaison; rédiger un rapport; e-mail. V03: Prépositions et adverbes de lieu; rédiger un compte rendu. V-04: Discours rapporté (au présent). V-05: Infinitif, complément du verbe; jeu de rôle. Bilan de compétences. V-06: Différents façons de demander: conditionnel, impératif, etc.; e-mail. V-07: Exprimer la condition; jeu de rôles. V-08: Exprimer la cause; jeu de rôles. Provera znanja.V-09: Exprimer la conséquence; écrire une lettre. V-10: Exprimer le but. Bilan de compétences. V-11: Discours rapporté (au passé); concordance des temps. V-12: Adverbes de quantité; concession; jeu de rôles. V-13: Exprimer la concession. V-14: Exprimer l’opposition. V-15: Indicatif ou subjonctif. Bilan de compétences.
1. Penfornis, J.-L. Affaires.com. Français professionnel, 3e éd. (niveau avancé B2-C1) Paris CLE International, Paris 2012
2. Penfornis, J.-L. Affaires.com, Cahier d’activités, 3e éd Paris, CLE International 2012
3. Penfornis, J.-L. Communication progressive du français des affaires (niveau intermédiaire) Paris, CLE International 2004
4. Cakeljić, V. Lexique des affaires. Ključne reči menadžmenta i informatike: francuski–engleski–srpski Beograd, FON 2013
5. Cakeljić, V. Management.com, Francuski jezik u poslovanju: izrazi, situacije, leksika Beograd, Prosveta 2008