Предмет | Е-образовање |
---|---|
Модул | Информациони системи и технологије, Менаџмент и организација |
Статус предмета | Изборни предмет |
Катедра | |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Представљање процеса учења, специфичности учења подржаног технологијама и начина за управљање тим процесом на нивоу групе и појединца. Оспособљавање студената за пројектовање и имплементацију система електронског образовања применом напредних интернет технологија.
Студенти су оспособљени за пројектовање и имплементацију система електронског образовања. Способни су да креирају садржаје за учење који задовољавају дидактичке принципе.
Предавања, аудиторне вежбе, анализа случајева из праксе, дискусија, креативне радионице, вежбе у учионицама са рачунарима, израда пројеката/семинарских радова, електронско образовање.
Теоријска настава
Образовање, развој и тренинг. Класификација образовања. Појам и процес учења. Теорије учења. Основни дидактички принципи. Развој е-образовања. Основна појмовна одређења . Стратегије и модели е-образовања. Екосистеми е-образовања. Лично окружење за учење. Компоненте и сервиси система е-образовања. Инфраструктура за е-образовање. Развој cloud инфраструктуре и сервиса за е-обазовање. Портали за е-образовање. Blended learning. Адаптивно електронско учење. Критеријуми и технике адаптације. Стилови учења. Развој адаптивних електронских курсева. Учење засновано на пројектима и решавању проблема. Стандари е-образовања. Модели инструкционог дизајна. Креирање садржаја за наставне материјале. Објекти учења. Блумова таксономија. Методи и облици наставног рада. Дизајнирање курсева. Планирање наставе и организација наставног часа у електронском окружењу. Платформе за управљање системима е-образовања. Moodle LMS. Технологије е-образовања. Учење путем мобилних технологија. Gamification. Учење кроз игру. Колаборативно учење. Примена друштвених мрежа у е-образовању. Student Relationship Management. Crowdsourcing. Flipped classroom. MOOC курсеви и платформе. Microlearning. Паметна образовна окружења и учионице. Проширена реалност и свеприсутно рачунарство у еобразовању. Примена вештачке интелигенције у системима е-образовању. Психички аспекти електронске комуникације. Вештине потребне за е-учење. Мотивација за е-учење. Вредновање и оцењивање знања у е-учењу. Однос ученика и наставника. Проблеми примене информационих технологија у образовању.
Практична настава
Мапирање димензија процеса учења. Инфраструктура за е-образовање. Системи за управљање курсевима. Moodle инсталација и конфигурација. Развој Moodle додатака, Moodle API. Дизајнирање и коришћење објеката учења. Примена IEEE LOM, SCORM и LMS стандарда. Развој адаптивног система е-образовања. Дизајнирање образовних садржаја применом концепата учења кроз игру и учења заносваног на решавању проблема. Развој MOOC курсева. Coursera, Udemy. Примена мобилних технологија,сервиса и апликација у е-образовању. Примена друштвених медија и мрежа у е-образовању. Примена концепта неформалног и информалног е-учења. Примена концепата crowdsourcing у систему е-образовања. Имплементација концепата проширене реалности у е-образовању. Пројектовање паметног образовног окружења. Креирање личних окружења за е-учење применом савремених информационих технологија.
- Б. Раденковић, М. ДеспотовићЗракић, З. Богдановић, Д. Бараћ, А. Лабус Електронско пословање Факултет организационих наука, Београд 2015
- Despotović-Zrakić, M., Milutinović, V., & Belić, A. Handbook of Research on High Performance and Cloud Computing in Scientific Research and Education Hershey, PA: IGI Global 2014
- Despotović-Zrakić, M., Marković, A., Bogdanović, Z., Barać, D., & Krčo, S. Providing adaptivity in Moodle LMS courses Journal of Educational Technology & Society 2012
- Labus, A., Despotović Zrakić, M., Radenković, B., Bogdanović, Z., & Radenković, M. Enhancing formal e-learning with edutainment on social networks Journal of Computer Assisted Learning 2015
- Zahirović Suhonjić, A., Despotović-Zrakić, M., Labus, A., Bogdanović, Z., & Barać, D. Fostering students’ participation in creating educational content through crowdsourcing Interactive Learning Environments 2019
- Bogdanović, Z., Barać, D., Jovanić, B., Popović, S., & Radenković, B. Evaluation of mobile assessment in a learning management system British Journal of Educational Technology 2014
- Анђелковић Лабровић, Ј., Милосавлјевић, Г. Могућности примене концепта личног окружења за е-учење 2.0 Андрагошке студије, 1, 175- 194, UDK 37.018.43:004.738.5 , http://www.as.edu.rs/pdf/articles 2015
- Петровић, Н., Анђелковић Лабровић, Ј. Могућности приступа заснованог на подацима у управлјању процесом учења Андрагошке студије, 1, 135- 155, doi:10.5937/AndStud1901135P , 2019
- Petrović, N., AnđelkovićLabrović, J., Milinković, I. & Kovačević I. Analitika podataka o angažovanosti u e-učenju SPIN ’19, Beograd, str. 583- 590, http://spin.fon.bg.ac.rs/wpcontent/uploads/2019/11/SPIN1 9_Zbornik_radova.pdf 2019
- B. Radenković, M. Despotović-Zrakić, Z. Bogdanović, D. Barać, A. Labus Materijali za predmet E-obrazovanje, u e-formi, sa portala za e-učenje moodle.elab.fon.bg.ac.rs 2021