Предмет | Друштвено одговорни маркетинг |
---|---|
Модул | Менаџмент и организација |
Статус предмета | Изборни |
Катедра | Катедра за маркетинг менаџмент и односе са јавношћу |
Број ЕСПБ бодова | 4 |
Стицање знања из области планирања и организовања маркетинга у складу са принципима, политиком и
процедурама корпоративне друштвене одговорности у организацији. Упознавање са теоријским и
практичним приступом конципирању производа, дистрибуције, цене и промоције на друштвено одговоран
начин. Савладавање техника стратешког планирања друштвено одговорних комуникација, кроз интегрисање
корпоративне друштвене одговорности, маркетиншких и корпоративних комуникација.
Изграђена способност и познавање методологије планирања и управљања друштвено одговорним
маркетингом. Успешна примена стечених знања у даљем академском раду или у пракси, превасходно:
интегрисање принципа друштвене одговорности у маркетиншке планове и активности, као и планирање
маркетиншких кампања у циљу комуникације друштвене одговорности организације.
Предавања, Студије случаја, Симулације пословних ситуација, Самостално истраживање студената и рад на
пројектном задатку.
Теоријска настава
Појам и димензије корпоративне друштвене одговорности (КДО). Економска, законска, етичка и
филантропска димензија друштвене одговорности. Однос према запосленима. Одговорност на тржишту.
Однос према животној средини. Улагање у друштвену заједницу. Утицај КДО на пословне перформансе и
понашање потрошача. Управљање друштвеном одговорношћу. Евалуација и мерење КДО. Институције и
индекси друштвене одговорности.
Друштвено одговорни аспекти производа. Друштвено одговорни аспекти цене. Друштвено одговорни
аспекти дистрибуције. Друштвено одговорни аспекти промоције.
Комуницирање друштвено одговорног пословања. Интегрисање корпоративне друштвене одговорности,
маркетиншких и корпоративних комуникација. Етички аспекти комуникације. Маркетинг са друштвеним
поводом. „Зелени маркетинг”. Социјални маркетинг. Интегрисане медијске кампање у функцији промоције
друштвене одговорности.
Практична настава:Анализа примера из праксе. Израда маркетинг плана уз уважавање принципа
друштвене одговорности. Истраживање друштвено одговорне праксе у земљи и на глобалном нивоу.
Симулације решавања конкретних пословних проблема. Анализа етичности промотивних и медијских
кампања. Израда плана комуникације корпоративне друштвене одговорности.
- Властелица Бакић Т., Управљање репутацијом применом корпоративне друштвене одговорности у
маркетингу и односима с јавношћу, Скрипта, 2013. - Властелица Бакић Т., Лалић Д., Примери добре праксе односа с јавношћу 2013“, ФОН, Београд, 2013.
- Kotler P., Lee N., Corporate social responsibility – Doing the Most Good for Your Company and Your Cause“,
John Wiley & Sons, Inc., 2004