Предмет | Дигитална економија |
---|---|
Модул | Информациони системи и технологије |
Статус предмета | Изборни предмет |
Катедра | Катедра за економију, пословно планирање и међународни менаџмент |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Стицање знања и вештина из области дигиталне економије релевантних са аспекта повезаности трендова у савременом пословању и промена у области информационих и комуникационих технологија.
Предавања уз учешће студената у интерактивној настави, презентација примера из праксе, студије случајева, вежбе уз коришћење Интернета, креативне радионице, примена софтвера, вежбе решавања конкретних пословних проблема везаних за дигиталну економију, консултације у процесу израде семинарских радова.
Теоријска настава
Карактеристике дигиталне економије. Виртуелизација пословања. Специфичности електронског тржишта. Инжењеринг вредности. Адаптивна ефикасност дигиталне економије. Мерење перформанси у дигиталној економији. Значај екстерног бенчмаркинга. Виртуелни ланац вредности и предности аутсорсинга. Економика информација. Значај информационих и комуникационих технологија за креирање конкурентских предности. Мрежне екстерналије и примена метода формирања продајних цена. Методе побољшања профитабилности у дигиталној економији. Примена софтвера за симулацију резултата пословања. Конкурентске стратегије у дигиталној економији. Израда бизнис плана за пословни подухват у условима дигиталне економије.
Практична настава
Часови вежби прате садржај и структуру предавања и укључују: анализу случајева из праксе, инжењеринг вредности-примену метода, креативне радионице, примену нових приступа мерењу перформанси пословања у условима дигиталне економије, вежбе уз коришћење Интернета, примену софтвера у дигиталној економији.
1. Милићевић В. Интернет економија (делови књиге) Факултет организационих наука, Универзитет у Београду, Београд. 2002
2. Илић Б., Милићевић В. Менаџмент трошкова – стратегијски оквир, (делови књиге) Факултет организационих наука, Универзитет у Београду, Београд 2009
3. Chaffey D. E-Business and e-Commerce Management, Strategy, Implementation and Practice(делови књиге) Prentice Hall, Financial Times, Harlow 2011
4. Øverby H. and Audestad J., Digital Economics: How Information and Communication Technology is Shaping Markets, Businesses, and Innovation (делови књиге) CreateSpace Independent Publishing Platform 2018