Предмет | Конкурентно програмирање |
---|---|
Модул | Информациони системи и технологије |
Статус предмета | Изборни |
Катедра | Катедра за електронско пословање |
Број ЕСПБ бодова | 4 |
Циљ овог курса је да се студенти упознају са методама, технолошком инфраструктуром и софтверским
алатима који се користе у развоју и имплементацији дистрибуираних рачунарских система иконкурентног
програмирања.
Студенти стичу теоријска и практична знања неопходна за развој и имплементацију дистрибуираних
рачунарских система и конкурентног програмирања.
Предавања, аудиторне вежбе, анализа случајева из праксе, лабораторијске вежбе у учионицама са рачунарима, израда пројеката/семинарских радова, даљинско образовање.
Теоријска настава
Рационала мултипрограмских система, хардверске иновације. Кернел мултипрограмског система, примери конкурентних програма.Флунн-ова класификација, MIMD машине. Типичне организације мултипроцесора Дистрибуирани рачунарски системи, компоненте дистрибуираних рачунарских система.Типични проблеми
комуникације и синхронизације процеса . Архитектонска средства ка контролу приступа критичномрегиону
. Монитори. Конкурентно програмирање у програмском језику JAVA. Конкурентно програмирање у програмском језику C++ . Координација и синхронизација процеса у дистрибуираним рачунарским системима . Сервисно оријентисане архитектуре и дистрибуирање пословне логике. Савремени трендовиу дистрибуираном и конкурентном програмирању
Практична настава: Вежбе
Концепти за координацију и синхронизацију у програмском језику C, на оперативном систему UNIX i Windows. Примери конкурентних програма у програмском језику Java. Координација и синхронизација процеса у SUBP ORACLE
- Материјали у е-форми, са сајта www.elab.rs
- Despotović-Zrakić M., Milutinović V., Belić A. (Eds), High performance and cloud computing in scientific
research and education, monografija, IGI Global, 2014. (у штампи) - M. Ben-Ari , Principles of concurent and distributed programming, New York: Prentice-Hall 1991.
- Fred B. Schneider, On Concurrent Programming, Springer 1997.