Предмет | Еко-маркетинг |
---|---|
Модул | Менаџмент и организација |
Статус предмета | Изборни предмет |
Катедра | Катедра за менаџмент технологије, иновација и одрживог развоја |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Обезбеђивање знања из области екологије, заштите животне средине и маркетинга са циљем побољшања и јачања примене резултата еко-маркетинга у пракси, а ради одрживог и/или побољшаног квалитета пословања, те фокусирања на изградњу и промоцију еколошких и одрживих компанија, производа и организација.
Примена алата и техника еко-маркетинга у обезбеђивању задовољства потрошача са једне и безбедности за животну средину са друге стране. Управљање увођењем дизајна за животну средину и оцењивања животног циклуса у процес адекватног и одговорног управљања производом. Примена зеленог маркетинг микса. Анализа и одређивање стратегија еко-маркетинга. Анализа понашања потрошача и импликације њиховог понашања на еко-маркетинг. Управљање производима и услугама које се ослањају на обновљиве природне ресурсе и њихову одрживу употребу.
Презентовање садржаја (ppt и мултимедијалне презентације, едукативни филмови…). Интерактивни рад на решавању студија случаја. Дискусије на унапред дефинисан и презентован проблем. Тимски рад у креативним радионицама. Критичка анализа, евалуација и синтеза информација, проблема и проблематике приликом разраде конкретног и независног истраживачког рада студената приликом израде семинарских радова и студијских истраживачких радова.
Теоријска настава
Производи/услуге и животна средина: проблеми и решења. Еколошки производи и услуге. Еколошки дизајн. Дизајн за животну средину. Улога маркетинга у увођењу нових еколошких производа и услуга. Основе еко-маркетинга. Концепти еко-маркетинга. Еко-маркетинг као одговор на еколошки маркетинг менаџмент. Улога еко-маркетинга у стварању еколошких тржишта .Одрживи маркетинг.
Практична настава
Креативне радионице, дебате на актуелне теме зеленог маркетинга, анализе случајева из праксе и интерактивне едукативне дискусије. Израда и анализа „инвентара еколошке проблематике производа“. Израда и анализа „инвентара еколошке проблематике услуга“. Разматрање и анализа фактора који су довели до развоја еко-маркетинга. Студија случаја: екомаркетинг. Студија случаја: еколошки подобан производ. Студија случаја: зелени стартап. Израда презентација и презентовање семинарских радова и студија случаја.
1. Петровић, Н. Handout-и са предавања Београд: Факултет организационих наука 2020
2. Петровић, Н. Еко-маркетинг, скрипта Београд: Факултет организационих наука 2020
3. Dahlstrom, R. Green Marketing Management South-Western College Pub 2012
4. Ottman J.A. The five simple rules of green marketing Design management review 2008
5. Ottman J.A. The new rules of green marketing: Strategies, tools, and inspiration for sustainable branding Routledge 2017
6. Pelz, F.M. & Peattie, K. Sustainability Marketing: A Global Perspective Wiley 2012