Предмет | Стратешки маркетинг |
---|---|
Модул | Менаџмент и организација |
Статус предмета | Обавезан предмет |
Катедра | Катедра за маркетинг менаџмент и односе са јавношћу |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Студенти ће научити како даспроведу стратешку анализу, стратешку имплементацију и стратешку контролу, како би се постигла боља позиција на конкурентном тржишту.
Предавања, дискусије, анализа студија случајева, учење кроз заједнички рад на решавању практичних проблема, самостално истраживање студената.
Теоријска настава
Појам и значај стратешког маркетинга. Стратешка анализа. Стратешко планирање и процес управљања маркетингом. Портфолио план организације. Анализа тржишних могућности. Анализа кретања на тржишту. Анализа конкуренције. Анализа индустријских преломних тачака. Анализа окружења. Матрица тржишног раста и учешћа. Поређење језгра компетенције. Анализа нових захтева потрошача и корисника услуга. Специфичне технике анализе тржишта, окружења, конкуренције и потреба потрошача/корисника услуга. Нове тенденције у стратешкој анализи. Анализа нивоа стратешког маркетинг планирања. Дефинисање корака стратешког маркетинг планирања. Дефинисање визије, мисије и вредности компаније. Дефинисање корпоративних циљева и стратегија. Дефинисање маркетинг циљева и маркетинг стратегија. Развијање маркетинг стратегија. Маркетинг стратегија и планирање микса производа. Стратегија развоја новог производа. Стратегија позиционирања производа. Стратегија формирања цене. Стратегије дистрибуције и продаје. Глобализација тржишта и глобалне маркетинг стратегије. Нове тенденције у развоју стратегија. Имплементација стратегија на тржишту. Имплементација стратегија у новим тржишним условима. Прилагођавање маркетинг стратегија у условима технолошких промена и нових начина комуникације. Стратешки маркетинг у дигиталном окружењу. Развој организационе подршке у процесу стратешког маркетинг планирања. Стратешко маркетинг планирање у специфичним пословним областима. Планирање финансијских елемената у процесу стратешке анализе, имплементације и контроле. Елементи стратешке контроле.
Практична настава
На вежбама ће бити организоване радионице где ће студенти решавати студије случаја из праксе. На вежбама ће бити организоване интерактивне фокус групе, где ће студенти бити у прилици да дају мишљења о проблемима из праксе и начинима њиховог решавања. Студенти ће у тимовима радити пројектни рад, који ће сублимирати знања стечена на предавањима, а биће примењена на одређеној студији случаја. На тај начин ће решавати реалне ситуације из праксе и бити спремни за изазове радних задатака када се запосле.
1. Филиповић, В, Јаничић, Р. Стратешки маркетинг Београд: ФОН 2011
2. Kotler, Ph, Keller, L. Маркетинг менаџмент Београд: Дата Статус 2017
3. Gilligan, M., Colin, R, Wilson, R Strategic Marketing Planning Beograd: Data Status 2009