Предмет | Међународни менаџмент |
---|---|
Модул | Менаџмент и организација |
Статус предмета | Изборни предмет |
Катедра | Катедра за економију, пословно планирање и међународни менаџмент |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Изучавање приступа, процеса, метода и техника међународног менаџмента који је неопходан са становишта успешног укључивања предузећа у међународно пословање. Стицање научних и стручних знања управљања међународним пословањем уз развој креативности
Компетенције везане за комплексност ефективног управљања међународним пословањем савремених предузећа. Способности примене нових знања у пракси уз динамички приступ.
Предавања уз учешће студената у интерактивној настави, презентација примера из праксе, студије случајева, креативне радионице, вежбе решавања конкретних менаџерских проблема у међународном пословању, вежбе уз коришћење Интернета, консултације у процесу израде семинарских радова.
Теоријска настава
Међународно пословање предузећа – приступи, модели, пракса. Институционализација светске привреде, анализа окружења и мултинационалне компаније. Релевантност и функције међународног менаџмента. Стратегије међународног пословања и креирање постојаних конкурентских предности. Методи управљања пословним трансакцијама у међународној трговини и значај трговинских компанија са аспекта међународног менаџмента. Компаративни менаџмент у контексту примене савремених метода и техника менаџмента. Глобализација пословања и регионалне економске интеграције. Креирање стратегијских предности предузећа у условима глобализације. Управљање глобалним стратегијским алијансама. Трансформациони менаџмент и управљање међународним пословањем у привредама у транзицији. Стране директне инвестиције и мерење транснационалности предузећа. Улога културе у мећународном менаџменту. Изазови међународног менаџмента везани за европске интеграције. Релевантност мерџера са аспекта међународног менаџмента. Дигитализација, међународни менаџмент и Интернет.
Практична настава
Часови вежби прате садржај и структуру предавања и укључују: разраду приступа и анализу модела међународног менаџмента, примену метода и техника међународног менаџмента, анализу случајева из праксе, креативне радионице, креирање стратегије међународног пословања, вежбе уз коришћење Интернета, интерактивну дискусију.
1. Милићевић В. Међународни менаџмент – новије тенденције Факултет организационих наука, Универзитет у Београду, Београд 2015