Предмет | Бренд менаџмент |
---|---|
Модул | Менаџмент и организација |
Статус предмета | Обавезан предмет |
Катедра | Катедра за маркетинг менаџмент и односе са јавношћу |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Стицање напредних академских и стручних знања која се односе на теорију бренда и принципе креирања препознатљиве вредности за купце.Обучити студенте за планирање, примену и вредновање активности управљања брендом.
Након успешног савладавања предмета, студенти су способни да:
•Анализирају и примене теоретске и практичне концепте бренд менаџмента.
•Планирају, развију и вреднују стратегију бренда за одређено тржиште.
•Критички разматрају и процењују поједине активности управљања брендом којима се позиционира и одржава препознатљива вредностза купце.
•Применевештине потребне за развој бренда и одржавање вредности кроз животни циклус бренда.
Предавања илустрована помоћним аудио-визуелним средствима, интерактивна дискусија, рад у малим групама, решавање и представљање студија случајева, самостално истраживање студената, консултације у изради пројектног рада и самосталан рад студената кроз учење и израду пројектног рада
Теоријска настава
Концепт бренда. Вредност за купце и концепт додатих вредности. Историјски развој бренда. Категоризација бренда. Користи од развоја бренда, за купце и организацију. Област примене бренда – производ, услуга, организација, географско подручје, особе, идеје, трговачке марке. Елементи бренда – име, лого, дизајн, личност, порука. Суштина бренда, идентитет и позиционирање. Процес бренд менаџмента – креирање, планирање стратегије, одржавање и раст, мерење. Комуникације као део стратегије бренда. Традиционалне комуникације. Дигиталне комуникације. Екстензија бренда. Архитектура бренда и управљање портфолијом брендова. Иновације бренда. Бренд у међународном пословању. Глобални вс. локални бренд. Ефекат земље порекла. Стратегије наступа бренда на међународном тржишту.
Практична настава
Упознавање са релевантним домаћим и међународним институцијама и организацијама. Анализа примера из праксе. Развој елемената бренда. Модели развоја идентитета и позиционирање бренда. Развој комуникацијског микса бренда. Стратегије развоја бренда. Стратегије наступа бренда на међународном тржишту. Израда и одбрана пројектног рада.
1. Цицварић Костић, С.& Штављанин, В Бренд менаџмент – креирање препознатљиве вредности Београд: ФОН 2020
2. De Chernatony, L., McDonald, M., & Wallace., E. Creating Powerful Brands Oxford: ButterworthHeinemann, Elsevier 2011
3. Додатна литература према потреби, у договору са предметним наставницима и сарадницима 2020