Предмет | Корпоративне комуникације |
---|---|
Модул | Информациони системи и технологије, Менаџмент и организација |
Статус предмета | ИСТ- Изборни предмет, МиО - Обавезан предмет/Изборни предмет |
Катедра | Катедра за маркетинг менаџмент и односе с јавношћу |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Циљ предмета је упознавање студената са концептом, циљевима, активностима и инструментима корпоративних комуникација и оспособљавање студената за анализу ефикасности инструмената корпоративних комуникација, као и развијање компетенција за планирање, организовање и евалуацију интерних и екстерних корпоративних комуникација, кроз интерактивна предавања, симулације, студије случаја и радионице.
Студенти разликују функцију, циљеве и инструменте маркетиншких и корпоративних комуникација и поседују академско и стручно знање за планирање наведених процеса. Способни су да примене резултате истраживања у дефинисању стратегије корпоративних комуникација. Имају потребна знања за израду плана корпоративних комуникација и појединачних планова функционалних области корпоративних комуникација. Студенти знају да анализирају специфичности традиционалних и дигиталних медија и процене њихову ефикасност у корпоративним комуникацијама. Оспособљени су за израду буџета корпоративних комуникација и примену модела мерења и евалуације ефеката кампање корпоративних комуникација. Студенти имају развијене вештине ефективног медијског наступа и писања за медије. Разумеју друштвену одговорност корпоративних комуникација и знају да примене етичке стандарде у интерној и екстерној комуникацији.
Предавања, демонстративни метод, студије случајева, учење кроз заједнички рад на решавању практичних проблема, самостално истраживање студената и решавање проблема на основу добијених задатака, самосталан рад студената кроз учење и израду семинарских радова и пројектних задатака.
Теоријска настава
Појава и развој корпоративних комуникација као функције менаџмента. Дефинисање и карактеристике концепта корпоративних комуникација. Однос корпоративних и маркетиншких комуникација. Улога корпоративних комуникација у организацији. Корпоративне комуникације као процес. Циљеви и задаци корпоративних комуникација. Етика и друштвена одговорност корпоративних комуникација. Корпоративне комуникације у међународном окружењу. Активности и инструменти корпоративних комуникација. Изградња корпоративног идентитета, имиџа и репутације. Интерна комуникација. Односи с медијима. Дигитални медији у корпоративној комуникацији. Организација специјалних догађаја. Спонзорство. Лобирање. Продукција промотивног и информативног материјала. Односи са инвеститорима. Корпоративне комуникације у кризним ситуацијама. Процес планирања корпоративних комуникација. Планирање кампање корпоративних комуникација. Организовање функције корпоративних комуникација. Пословно преговарање. Вербална и невербална комуникација. Професионално понашање. Пословни протокол.
Практична настава
Анализа примера из праксе и студија случаја из области корпоративних комуникација. Дефинисање процеса корпоративних комуникација на примеру конкретне организације из окружења. Анализа примера етичне и неетичне праксе корпоративних комуникација. Решавање проблема корпоративних комуникација у међународном окружењу. Практични задаци изградње корпоративног идентитета, имиџа и репутације. Симулација организовања конференције за новинаре и других медијских догађаја. Писање саопштења за јавност. Вежбе јавног наступа. Радионице планирања корпоративних комуникација. Израда буџета програма корпоративних комуникација. Модели мерења и евалуације корпоративних комуникација. Симулације и анализа ефикасности и ефективности организовања различитих активности корпоративних комуникација.
1. Костић-Станковић М., Филиповић В., & Властелица, Т. Односи с јавношћу Београд: Факултет организационих наука 2020
2. Лалић Д., Властелица Т. Корпоративне комуникације за пример Факултет техничких наука, Нови Сад 2019
3. Лалић Д., Властелица Т. Примери добре праксе односа с јавношћу Факултет техничких наука, Нови Сад 2016