Предмет | Дигитална трансформација и информационо друштво |
---|---|
Модул | Информациони системи и технологије |
Статус предмета | Изборни предмет |
Катедра | Катедра за економију, пословно планирање и међународни менаџмент |
Број ЕСПБ бодова | 5 |
Сагледавање економских и социолошких аспеката глобалне дигиталне трансформације на друштво, економију и тржишта.
Разумевање ефеката информационих и комуникационих технологија на друштво и економију. Упознавање и евалуације економских и социлошких промена у дигиталном окружењу. Примена знања за управљање и прилагођавање пословања у условима дигиталних промена. Сагледавање и анализа информационог друштва, економије засноване на знању, дигиталне економије, платформске економије и дигиталне трансформације.
Предавања, вежбе, студије случаја, консултације. Студенти се подстичу и активирају путем интерактивне наставе.
Теоријска настава: Научно-технолошки развој и друштвене промене. Теоријски концепти друштвених мрежа. Друштвене мреже и нови обрасци моћи. Трансформација рада у информационом друштву. Информационе технологије и социјални капитал. Информационо контролисано друштво. Информационо друштво – економски и институционални аспекти и индикатори развоја. Улога технолошке револуције на макроекономске перформансе и тржишно окружење (дигитална економија). Економија заснована на знању – економски изазови и могућности на глобалном и европском тржишту. Савремени облици пословања путем дигиталних платформи (платформска економија). Конкуренција и тржишта у дигиталном окружењу. Проблеми опорезивања у дигиталном окружењу. Дигитална трансформација – основе, креирање стратегије дигиталне трансформације пословања, промена пословања предузећа и трансформација индустрија.
Практична настава: Часови вежби прате методске јединице предавања.
1. Интернет економија (делови књиге), Милићевић В, Факултет организационих наука, Универзитет у Београду, Београд, 2002
2. Менаџмент трошкова – стратегијски оквир, (делови књиге), Илић Б., Милићевић В, Факултет организационих наука, Универзитет у Београду, Београд, 2009
3. E-Business and e-Commerce Management, Strategy Implementation and Practice(делови књиге), Prentice Hall, Financial Times, 2011
4. Digital Economics: How Information and Communication Technology is Shaping Markets, Businesses, and Innovation (делови књиге), Øverby H. and Audestad Ј, CreateSpace Independent Publishing Platform