Предмет | Маркетинг |
---|---|
Модул | Информациони системи и технологије, Менаџмент и организација |
Статус предмета | ИСТ - Изборни предмет, МиО - Обавезан предмет |
Катедра | Катедра за маркетинг менаџмент и односе с јавношћу |
Број ЕСПБ бодова | ИСТ - 5, MиО - 6 |
Упознати студенте са концептима маркетинга, факторима који утичу на обликовања вредности, обликовањем вредности за купце, обезбеђењем расположивости и доградњом вредности за купце и комуникацијом и промоцијом вредности. Упознати студенте са дигиталним маркетингом, управљањем маркетингом и маркетингом у глобалном окружењу.
Напредна академска и стручна знања у области анализе тржишта, сегментације, избора циљног тржишта и позиционирања вредности. Решавање проблема приликом дефинисања микса производа и одређивање продајне цене, дефинисања микса дистрибуције и продаје и развоја маркетиншке комуникације и промоције. Вођење сложених пројеката у области планирања, организовања и контроле маркетинг активности. Анализирање глобалног окружења и дефинисања маркетинг стратегије на међународном тржишту.
Предавања илустрована помоћним мултимедијалним средствима, интерактивна дискусија, рад у малим групама, решавање и представљање примера из праксе, игра улога, самостално истраживање студената и рад кроз учење.
Теоријска настава
Концептуални аспекти маркетинга. Развој концепције маркетинга. Савремени концепт маркетинга. Маркетиншко окружење – повезивање понуде и тражње. Тржиште као развојни потенцијал маркетиншких активности. Основни тржишни фактори обликовања маркетиншке понуде. Структурни типови тржишта. Циљни маркетинг. Анализа тржишног окружења. Релације између предузећа и тржишта. Систем маркетинг истраживања. Обликовање вредности за купце. Производ. Продајна цена. Расположивост и доградња вредности. Микс дистрибуције и продаје. Комуникација и промоција вредности. Маркетиншка комуникација и промоција. Инструменти маркетиншке комуникације. Дигитални маркетинг. Маркетиншки процес у стварању вредности. Управљање маркетингом. Планирање маркетинга. Организовање маркетинга. Контрола маркетинг активности. Маркетинг у глобалном окружењу.
Практична настава
Анализа тржишта, примена метода екстерне и интерне анализе. Сегментација тржишта, развој профила циљних сегмената и позиционирање производа. Израда плана маркетинг истраживања. Одређивање карактеристика производа. Животни циклус производа. Методе одређивања продајне цена. Развој стратегија дистрибуције и продаје. Осмишљавање активности маркетиншке комуникације. Анализа различитих промотивних кампања. Маркетинг активности за пример услуга. Израда плана маркетинга. Развој канала дигиталног маркетинга. Развој инструмената маркетинга за изабрано међународно окружење.
- Костић-Станковић М, Филиповић В, Штављанин В Маркетинг ФОН, Београд 2017
- Kotler, P. T., Keller, K. L. Marketing Management (17th Edition) London: Pearson Education Limited 2017